Έμαθα πολλά κοντά στα παιδιά της Θεατρικής Ομάδας Αργυρούπολης και στον σκηνοθέτη Μιχάλη Μαραγκό
γράφει η Τάμμυ Κοντογιώργου
Μόλις διάβασα την απάντηση της θεατρικής ομάδας, και μόνο έντονα συναισθήματα ξεχειλίζουν από την καρδιά μου και καυτά δάκρυα στα μάτια μου.
Όχι από θλίψη αλλά από υπερηφάνεια που κατάφερα να γευτώ και εγώ έστω και λίγο όλη αυτή την ομορφιά της θεατρικής δημιουργίας. Έμαθα πολλά κοντά σε αυτά τα παιδιά και κοντά στον σκηνοθέτη Μιχάλη Μαραγκό.
Από αυτό το νέο παιδί -γιατί μικρός ήταν όταν ήρθε στην Αργυρούπολη- με το πάθος του, τα όνειρά του μας ανάγκασε όλους να ανεβάσουμε τον πήχη, να μάθουμε να στήνουμε σωστά μια εκδήλωση, να είμαστε τελειομανείς, να θέλουμε να μπολιάσουμε όλη τη πόλη και να στηρίζουμε κάθε πολιτιστική εκδήλωση στο Δήμο μας είτε αυτή ήταν από πολιτιστικό σύλλογο, είτε από σύλλογο γονέων, είτε από εκπαιδευτικούς...
Αν με αφήσετε θα συνεχίσω για πολύ. Ας σταματήσω όμως εδώ...
Το μόνο που θέλω να σας πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ και να συνεχίσετε να κάνετε αυτό που αγαπάτε. Ο Μιχάλης Μαραγκός είμαι σίγουρη πως όπου και να πάει θα διαπρέψει αλλά πάντα θα σας κουβαλάει στη καρδιά του.
Δείτε εδώ την ανάρτηση της Τάμμυς Κοντογιώργου & τα σχόλια που ακολουθούν.
- "Τιτιβουε... εσύ είσαι καλέ μου φίλε;... δε σε σκότωσαν λοιπόν οι άνθρωποι, ε;"
- "Δεν τα σκοτώνουν τα πουλιά οι άνθρωποι... νομίζουν ότι τα σκοτώνουν... έτσι τους φαίνεται... δεν πεθαίνουν τα πουλιά... μόνο που πετάνε πιο ψηλά, γιατί ο ουρανός είναι απέραντος, δεν έχει τέλος... πετάνε τόοοοοοσο ψηλά που κανένας δεν τα βλέπει!!!"
- "Δεν φτάνει να σκέφτεσαι πράγματα ελαφρά για να πετάξεις μαζί με τα πουλιά... Το σώμα σου θα ναι ριζωμένο μες στη γη μέχρι φτερά να βγάλει η ψυχή!!!"
- "Κάθε πόνος και θυσία έχει κάποια σημασία... δάκρυ... στεναγμός... φαντάσου... ΑΥΤΆ ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΦΤΕΡΆ ΣΟΥ".
*** * ***
ΠΕΡΙ ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΤΑΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΛΑΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
Εμείς, η συντριπτική πλειοψηφία των μελών της Θεατρικής Ομάδας Αργυρούπολης, με αφορμή την ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, η οποία αναδημοσιεύτηκε σε δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, σε ό,τι μας αφορά, απαντούμε τα εξής:
Η θεατρική ομάδα όλα αυτά τα χρόνια παρήγαγε μέσω των θεατρικών παραστάσεων πολιτισμό για είκοσι και πλέον χρόνια, μακριά από κόμματα, πολιτικές και παρατάξεις. Δεν είχε, εξάλλου, ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση, αλλά, κυρίως, κανένα λόγο.
Ένας μεγάλος αριθμός μελών της ομάδας, όπως και ο ίδιος ο δάσκαλος, είναι ετεροδημότες. Δεν ψηφίζουν στην Αργυρούπολη. Ποτέ δεν εκφραστήκαμε, δημόσια υπέρ του ενός ή του άλλου πολιτικού. Όταν διαφωνούσαμε σε κάτι, προβάλλαμε με ευπρέπεια και χιούμορ τα επιχειρήματά μας και αυτό, μόνο όταν διεκδικούσαμε κάτι προς χάριν του θεάτρου και των παραστάσεων.
Κάπως έτσι είχαμε “γκρινιάξει” επί δημαρχίας Τσαρπαλή, όταν ζητούσαμε να κάνουμε πρόβα στο θέατρο “Μίκης Θεοδωράκης”, γιατί μας είχαν πει να κάνουμε εκεί την παράσταση τότε, αλλά δεν είχαμε το θέατρο για πρόβες. Επί Δημαρχίας Ευσταθιάδη, όταν ζητούσαμε τα σκηνικά, να παίξουμε μία παράσταση για φιλανθρωπικό σκοπό εκτός δήμου, και δε μας τα έδιναν αρχικά. Επί δημαρχίας Κορτζίδη, όταν ο ίδιος μαθητής (άκουσον, άκουσον!), ο δήθεν πολιτικά ελεγχόμενος από τον τέως δήμαρχο, του ζητούσε δημόσια, επίμονα, μετά το τέλος παράστασής μας περισσότερα χρήματα για τις παραγωγές, γεγονός που ο νυν Δήμαρχος είχε βιντεοσκοπήσει με το κινητό του και το είχε ανεβάσει στο f/b. Και τότε, πριν τρία χρόνια, άκουγε πάλι ανάλογες κατηγορίες. Ο ορισμός του παράλογου.
Το ίδιο πήγαμε να κάνουμε και τώρα με τη σημερινή διοίκηση, μόνο που εδώ, δε διεκδικήσαμε, παρακαλέσαμε όμως, μήπως υπάρχει τρόπος αυτός ο δάσκαλος, που είναι είκοσι χρόνια στην ομάδα, να μην αισθάνεται οικονομικά ανασφαλής, για να μην τον χάσουμε, να μη φύγει. Μας είπαν ότι δε γίνεται, γιατί έτσι είναι ο νόμος. Στην αγωνία μας βρήκαμε και το νόμο, αλλά, εδώ δεν καταφέραμε να σκαλίσουμε συναισθήματα, θα τα καταφέρναμε να συμφωνήσουμε σε μία από κοινού αποδεκτή ερμηνεία του νόμου?
Ο δάσκαλος εξαναγκάστηκε να φύγει, αλλά εμάς δε μας πέφτει λόγος για τη διαπραγμάτευση της σύμβασης. Μας πέφτει όμως λόγος, όταν γίνεται προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης και σύνδεσης της θεατρικής ομάδας με “τα μικροπαραταξιακά” του Δήμου και αυτό είναι άδικο προσβλητικό και συκοφαντικό. Δεν είναι δυνατόν να τσουβαλιάζετε ανθρώπους και προσωπικά πιστεύω συλλήβδην και αθρόως, να βάζετε ετικέτες και με εμμονή να αξιολογείτε τα πάντα με βάση τις μικροκομματικές σας διαφωνίες παρουσιάζοντας τα μέλη της ομάδας μας ως ανδρείκελα - μαριονέτες.
Δεν είμαστε ούτε συντεχνία πολιτικά ελεγχόμενη, ούτε φερέφωνο οποιασδήποτε αντιπολίτευσης, ούτε ομάδα που για χρόνια τώρα έλεγχε τον πολιτισμό της πόλης κρατώντας τον σε κλειστά στεγανά. Αν είναι δυνατόν!!! Όποιος δεν το καταλαβαίνει είναι άξιος της μοίρας του. Είμαστε το αυτονόητο, ο καθένας ως μονάδα, ελεύθεροι δηλαδή άνθρωποι, να αντιλαμβανόμαστε, να αξιολογούμε, να διαφωνούμε και να εκφραζόμαστε στα πλαίσια των κανόνων του δικαίου και της ηθικής.
Ως ομάδα, όμως, το μόνο που μας ενδιέφερε ήταν το θέατρο. Το τρελό χτυποκάρδι λίγο πριν το τρίτο κουδούνι, η στιγμή που λες «…θα το κάνω» και βγαίνεις από τον εαυτό σου, για να περάσεις στην διάσταση του ρόλου, αλλά και το χειροκρότημα της επιβράβευσης του μόχθου σου και της άμεσης απόδειξης πως η επικοινωνία με το κοινό πραγματοποιήθηκε και η μέθεξη επιτεύχθηκε, είναι αγαθά εκτός συναλλαγής με οποιαδήποτε συμπολίτευση ή αντιπολίτευση.
• Είναι, λοιπόν, άδικο να διαγράφετε μια ιστορία προσφοράς 20 ετών.
• Είναι παράλογο να κριτικάρετε την απόλυση του Μπουντούνη και να κάνετε το ίδιο με τον Μαραγκό.
• Είναι άδικο να θεωρείτε υπεύθυνο τον Μαραγκό γιατί ο ίδιος έκανε μάθημα και παράσταση, από τον Οκτώβριο, απλήρωτος και ανασφάλιστος, τηρώντας τις δικές του υποχρεώσεις, δείχνοντας έμπρακτα εμπιστοσύνη.
• Είναι άδικο να μην αντιλαμβάνεστε ότι για να οργανώσεις και να ανεβάσεις θεατρικές παραστάσεις δε γίνεται να έχεις 100 άτομα στην ομάδα για να τους κάνεις μάθημα μόνο και μόνο για να σου βγει το αντίτιμο και να πληρώνεις τον δάσκαλο.
• Είναι άδικο να μας συγκρίνετε με τις παραστάσεις που παίχτηκαν στην Αργυρούπολη από επαγγελματίες επί πληρωμή, πολύ περισσότερο άδικο αυτοί να παίζουν την ίδια μέρα με εμάς, ή να παίζουν έργα που τα έχουμε παίξει εμείς ή που θα θέλαμε να τα παίξουμε.
• ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΠΟΛΛΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΟΜΑΔΑ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΑ ΨΥΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΑ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΣΟΥ ΦΩΝΑΖΕΙ, ΝΑ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΚΛΑΙΣ, ΝΑ ΓΕΛΑΣ, ΝΑ ΣΕ ΤΑΡΑΚΟΥΝΑΕΙ, ΝΑ ΣΕ ΠΟΝΑΕΙ, ΝΑ ΣΕ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΚΑ ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟ ΜΟΧΘΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ, ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΣ ΟΜΑΔΙΚΑ ΧΑΛΙΝΑΓΩΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΓΩ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΓΥΡΙΖΕΙΣ ΣΠΙΤΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΟΒΕΣ 5-7 ΩΡΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΣΕ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΨΑΧΝΕΙΣ ΣΤΙΣ ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ, ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ, ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΓΝΩΣΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΤΡΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΗΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣΟ ΡΟΥΧΑ, ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ, ΚΑΝΑΠΕΔΕΣ, ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ, ΧΑΛΙΑ, ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ, ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΝΤΥΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΞΟΔΕΨΕΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΚΟΥΒΑΛΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΟΥ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΡΘΙΟΣ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ Ή ΝΑ ΣΙΓΟΨΙΘΥΡΙΖΕΙΣ ΑΤΑΚΕΣ ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΄Η ΝΑ ΗΧΟΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙΣ ΧΡΟΝΟ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙΣ ΤΙΣ ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ, ΝΑ ΑΔΕΙΑΖΕΙΣ ΤΑ ΚΑΛΑΘΙΑ ΜΕ ΤΑ ΞΕΧΕΙΛΙΣΜΕΝΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΘΕΛΕΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙΣ ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΠΟΡΤΑ ΕΙΣΟΔΟΥ.Κάπως έτσι προσπαθούσαμε να κάνουμε και εμείς κάτι για τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΜΑΣ και χαρακτήρισαν τον τρόπο μας ανήθικο.
Και αφιερώσαμε τις ζωές μας και στερηθήκαμε, ξενυχτήσαμε, ακούσαμε, νιώσαμε, διαβάσαμε, τραγουδήσαμε, κλάψαμε, γελάσαμε, ψιθυρίσαμε, φωνάξαμε, χτίσαμε, βάψαμε, ιδρώσαμε, ματώσαμε, καθαρίσαμε, αγαπήσαμε, μαλώσαμε και ξαναγαπήσαμε, συγχωρήσαμε, συγκινήσαμε, γεννήσαμε και θάψαμε.
Τελειώνοντας, αφιερώνουμε μερικούς στίχους και ατάκες από κάποιες από τις παραστάσεις μας ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ… ΚΑΤΑΛΑΒΕ…
- «…Για να πετάξεις με χαρά και κέφι ως τον ήλιο ως τα νέφη σκέψου κάτι ελαφρύ
- Σκέψου πρωινού δροσοσταλίδα και το πρώτο όνειρο που είδα, φυλλαράκι στο νερό.
- Απαγορεύεται αυστηρά να συλλογιέσαι πράγματα βαριά
- ΒΑΡΙΔΙΑ ΒΑΡΥΤΟΝΟΥΣ ΤΗΝ ΒΑΡΥΧΕΙΜΩΝΙΑ» (Ευγένιος Τριβιζάς)
- «…Γιατί εμείς λατρεύουμε την αλήθεια, όχι αυτή που είναι ραμμένη στα μέτρα Σας.» (Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)
- «…Γιατί, για να βρεις το σωστό δρόμο, πρέπει να τον χάσεις πρώτα, να βγεις απ’ αυτόν και να ξαναγυρίσεις.» (Έντουαρτ Άλμπυ)
- «…Γιατί για να πάψεις να υπηρετείς τον Δράκο πρέπει πρώτα να νικήσεις τον φόβο σου.» (Σβάρτς)
τους ρόλους σας σκεφτείτε, είναι η σειρά σας
κι όταν για ύπνο πάτε, εμείς θα έρθουμε,
να παίζουμε μαζί, στα όνειρά σας.
Η ομάδα υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση και διδασκαλία της θεατρικής τέχνης από το Μιχάλη Μαραγκό θα συμπλήρωνε φέτος 20 χρόνια λειτουργίας.
Ο δάσκαλός μας -ηθοποιός-σκηνοθέτης-χορευτής-καθηγητής στη Δραματική Σχολή ΒΕΑΚΗ, πέρα από τις διδακτικές του ικανότητες, διακρίθηκε επί σειρά ετών ως ηθοποιός και χορευτής, με αποκορύφωμα τη συμμετοχή του στη διάσημη και μοναδική για την Ελλάδα ομάδα χορευτών της κας Νικολούδη, με την οποία αξιώθηκε να λάβει μέρος σε παραστάσεις, στα μεγαλύτερα θέατρα παγκοσμίως, και σε αυτό ακόμα το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.
Από τα 43 άτομα που γράφτηκαν φέτος στην ομάδα, περίπου 10-15 είναι από ένα έως δύο χρόνια, 25 είναι από τρία χρόνια έως δώδεκα και 4-5 πάνω από δεκαπέντε χρόνια. Από το 1998 ανέβασε:
Μάιος 1999
Οδυσσεβάχ (Ξένια Καλογεροπούλου)
Μάρτιος 2000
Λυσιστράτη (Αριστοφάνης)
Ιούνιος 2000
Οδυσσεβάχ (Ξένια Καλογεροπούλου)
Ιανουάριος 2001
Μοναδικά Παράλογοι Άνθρωποι (Άλαν Άικμπερν)
Ιούλιος 2001
Ατρείδες "Ο κύκλος του αίματος" [Σπουδή στην Αρχαία Τραγωδία] (Ευριπίδης, Αισχύλος, Σοφοκλής)
Φεβρουάριος 2002
Βικτόρ ή Τα Παιδιά Στην Εξουσία (Ροζέ Βιτράκ)
Μάρτιος 2002
Η Ανθρώπινη Φωνή (Ζακ Κοκτώ)
Η Εβραία (Μπέρτολτ Μπρέχτ)
Ιούλιος 2002
Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας (Ουίλλιαμ Σαίξπηρ)
Μάρτιος 2003
Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας (Ουίλιαμ Σαίξπηρ)
Ιούλιος 2003
Μια Φορά Κι Έναν Καιρό Ήταν Ένα Σκιάχτρο... (Παιδική μουσικο-χορευτική παράσταση / Μια διασκευή βασισμένη στο έργο του Ευγένιου Τριβιζά "Το Όνειρο του Σκιάχτρου")
Φεβρουάριος 2004
Zoo Story (Έντουαρντ Άλμπι)
Η Τελετή (Παύλος Μάτεσις)
Νοέμβριος 2004
Αρσενικό & Παλιά Δαντέλα (Τζόζεφ Κέσσελρινγκ)
Ιούλιος 2005
Φοίνισσες (Ευριπίδης)
Νοέμβριος 2005
Φοίνισσες (Ευριπίδης)
Μάιος 2006
Αστέρια Στον Πρωινό Ουρανό (Αλεξάντρ Γκάλιν)
Σεπτέμβριος 2006
Δάφνες Και Πικροδάφνες (Δημήτρης Κεχαΐδης - Ελένη Χαβιαρά)
Νοέμβριος 2006
Αστέρια Στον Πρωινό Ουρανό (Αλεξάντρ Γκάλιν)
Ιούλιος 2007
Τα Καινούργια Ρούχα Του Βασιλιά (Χανς Κρίστιαν Άντελσεν)
Νοέμβριος 2007
Τα Καινούργια Ρούχα Του Βασιλιά (Χανς Κρίστιαν Άντελσεν)
Μάιος 2008
Ανθισμένες Μανόλιες (Ρόμπερτ Χάρλινγκ)
Φεβρουάριος 2009
Μια Ιταλίδα Από Την Κυψέλη (Νίκος Τσιφόρος - Πολύβιος Βασιλειάδης)
Ιούλιος 2009
Οδυσσεβάχ (Ξένια Καλογεροπούλου)
Νοέμβριος 2009
Οδυσσεβάχ (Ξένια Καλογεροπούλου)
Φεβρουάριος 2010
8 Γυναίκες Κατηγορούνται (Ρομπέρ Τομά)
Φεβρουάριος 2011
Με Δύναμη Από Την Κηφισιά (Δημήτρης Κεχαΐδης - Ελένη Χαβιαρά)
Δεκέμβριος 2011
Σαίξπηρ Τα Πάντα Όλα (Άνταμ Λονγκ - Ντάνιελ Σίνγκερ - Τσες Μπόργκεσον)
Φεβρουάριος 2012
Ο Δράκος (Ευγένιος Σβαρτς)
Νοέμβριος 2012
Σαίξπηρ Τα Πάντα Όλα (Άνταμ Λονγκ - Ντάνιελ Σίνγκερ - Τσες Μπόργκεσον)
Δεκέμβριος 2012
Ωραίος Ως Έλλην (Παράσταση βασισμένη σε 4 Μονόπρακτα του Κώστα Μουρσελά: α) Το ρολόι, β) Η μπουχάρα, γ) Διακοπή ρεύματος, δ) Η απαρηγόρητη χήρα)
Μάρτιος 2013
Οι Ηλίθιοι (Νηλ Σάιμον)
Ιανουάριος 2014
Steaming (Νελλ Νταν)
Μάρτιος 2014
Ο Έβρος Απέναντι (Μιχάλης Ρέππας - Θανάσης Παπαθανασίου)
Νοέμβριος 2014
Ο Έβρος Απέναντι (Μιχάλης Ρέππας - Θανάσης Παπαθανασίου)
Φεβρουάριος 2015
Το Αταίριαστο Ζευγάρι (Νηλ Σάιμον)
Οκτώβριος 2015
Το Αταίριαστο Ζευγάρι (Νηλ Σάιμον)
Φεβρουάριος 2016
Γέρμα (Φεντερίκο Γκαρσία Λόρκα)
Μάρτιος 2017
Μια Υπέροχη Γλωσσού (Δημήτρης Ψαθάς)
Νοέμβριος 2017
Μια Υπέροχη Γλωσσού (Δημήτρης Ψαθάς)
Κάποια από τα παραπάνω έργα ανέβηκαν σε επανάληψη με άλλη διανομή ενώ παράλληλα η ομάδα παρουσίαζε δρώμενα σε διάφορες εκδηλώσεις του δήμου, όπου αυτό ήταν εφικτό.
Υπό την καθοδήγηση του Μιχάλη Μαραγκού εκπροσώπησε το Δήμο σε φεστιβάλ στην Καστανιέ της Γαλλίας με τη Λυσιστράτη, έλαβε μέρος δύο φορές σε πανελλήνιους θεατρικούς αγώνες του Δήμου Ζωγράφου και έλαβε βραβεία Β’ ανδρικού ρόλου, 3 βραβεία Α’ ανδρικού ρόλου, βραβείο καλύτερης παράστασης με ψηφοφορία του κοινού με ποσοστό 98% και καλύτερης παράστασης από την κριτική επιτροπή και βραβείο καλύτερης μουσικής επιμέλειας. Έπαιξε με δική της οργάνωση και πρωτοβουλία σε δήμους της Αττικής αλλά και στη Σύρο, τη Σκύρο, την Τήνο σε διάφορα μέρη στην Πελοπόννησο, στα Ιωάννινα και τη Λάρισα. Ιδιαίτερη αξία έχουν για εμάς οι παραστάσεις στις φυλακές Αυλώνα, στις γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού και για τα συσσίτια της Αγίας Βαρβάρας του Δήμου μας, γιατί επιλέξαμε να επιτελέσουμε παράλληλα και ένα ξεχωριστό έργο κοινωνικής προσφοράς.
Η τελευταία πολύ σημαντική καλλιτεχνική στιγμή ήταν να παίξουμε παράσταση στη Λυρική Σκηνή στο θέατρο Ολύμπια της οδού Ακαδημίας, η οποία συνέπεσε να είναι και η τελευταία θεατρική παράσταση που ανέβηκε στο συγκεκριμένο ιστορικό θέατρο και συνδυάστηκε με τη φιλανθρωπική δράση συλλόγου γονέων για παιδιά με νεοπλασματικές ασθένειες.
Τέλος, ενδεικτικό της δυναμικής και της ποιοτικής δουλειάς που γινόταν στην ομάδα μας είναι το ότι αρκετά παιδιά που μυήθηκαν στη θεατρική τέχνη από τη διδασκαλία του Μιχάλη Μαραγκού, ακολούθησαν θεατρικές σπουδές σε καταξιωμένες δραματικές σχολές όπως στο Θέατρο Τέχνης και στο Εθνικό Θέατρο και ασκούν σήμερα το επάγγελμα του ηθοποιού και χαιρόμαστε για όλους.
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
ΥΓ: ΑΚΗΚΟΑΤΕ, ΕΟΡΑΚΑΤΕ, ΠΕΠΟΝΘΑΤΕ, ΕΧΕΤΕ. ΔΙΚΑΖΕΤΕ…
Εσείς δικάσατε ερήμην των απολογούμενων και μας καταδικάσατε.
Αυτό θεωρήσατε ότι μας άξιζε…
*** * ***
Λυπάμαι που μετά από 20 χρόνια συνεχούς προσφοράς στο Δήμο της Αργυρούπολης, είμαι αναγκασμένος να απαντήσω σε μια επίσημη ανάρτηση της διοίκησης που αφορά την τύχη της Θεατρικής Ομάδας.
Φυσικά τα πράγματα δεν είναι όπως γράφονται και μακάρι να μπορούσαν τα δύο κείμενα να αναρτηθούν πλάι πλάι, ώστε να μπορώ και κι εγώ να απαντήσω στο καθένα ξεχωριστά.
Λυπάμαι που ο κος Δήμαρχος ξέχασε πως υπηρέτησα τη Θεατρική Ομάδα Αργυρούπολης από το 1998.
Αυτό σημαίνει πως επί Δημαρχίας τεσσάρων (4) και με εσάς πέντε Δημάρχων κανείς, ούτε κι εσείς μέχρι τώρα, είχε παράπονα για τις πολιτικές και παραταξιακές προτιμήσεις των Μελών της. Σημειώνω πως εγώ είμαι κάτοικος και δημότης Πεύκης και άρα τα πολιτικά της Πόλης σας ουδόλως με αφορούν. Η παρουσία μου στο Δήμο αφορούσε μόνο το λόγο για τον οποίο επί 20 χρόνια ανανεωνόταν η σύμβασή μου κι αυτός ήταν μόνο ένας. Το ΘΕΑΤΡΟ.
Πρώτα πρώτα ας μιλήσουμε για τη μισθοδοσία μου.
Αναφέρετε το αντίτιμο των μαθητών σε σχέση με τη μισθοδοσία μας αλλά ο συλλογισμός πάσχει. Τα πολιτιστικά τμήματα προσφέρουν όλα κοινό πολιτισμό στο Δήμο, άρα γιατί να χωρίζονται το κάθε τμήμα χωριστά. Η κάθε ομάδα έχει συγκεκριμένες ανάγκες και κάθε τέχνη έχει διαφορετική προσέγγιση. Μία Θεατρική Ομάδα με 100 άτομα είναι αδύνατο να λειτουργήσει, γιατί κάθε άτομο έρχεται με τα δικά του προβλήματα και ιδιαιτερότητες και ο δάσκαλος, ο σωστός δάσκαλος, θα πρέπει να σκύψει πάνω απ’ τον καθένα χωριστά. Είναι αδιανόητο να μπαίνουν όλοι σ’ ένα τσουβάλι. Λυπάμαι που σέβομαι τη δουλειά μου και δε χρησιμοποιώ τους μαθητές μου για να ανεβάσω το μισθό μου. Αυτό το είπα πολλές φορές και σε πολλούς τόνους. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Όταν τον περασμένο Φλεβάρη σταματήσατε να μας πληρώνετε γιατί οι συνδρομές των παιδιών δε φτάνανε, δε μας καλέσατε να το συζητήσουμε, αλλά μας αφήσατε να δουλέψουμε μέχρι το τέλος της σύμβασης και μετά μας είπατε να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας δικαστικά. Κι όμως σας εμπιστεύτηκα, δούλεψα απλήρωτος από το Φλεβάρη, δεν μπήκαν έγκαιρα τα ένσημά μας κι έτσι έχασα το δικαίωμα στο ταμείο ανεργίας.
Έκανα το σφάλμα και ήρθα το Σεπτέμβρη να ξανασυζητήσω μαζί σας. Μου είπατε πως κάνατε λάθη την περσινή χρονιά.
Μπροστά σε ένα κατάμεστο θέατρο παραδεχτήκατε πως δεν αμείβομαι όπως μου αξίζει και πως του χρόνου, όλα θα διορθωθούν. Στο τέλος Σεπτέμβρη συμφωνήσαμε προφορικά ένα ποσό και συγκεκριμένες μέρες και ώρες εργασίας όπως και συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων. Το αντίτιμο συμφωνήθηκε να είναι 800€ (καθαρά) και δέχτηκα να εργάζομαι επιπλέον 5 ώρες την εβδομάδα και να ανεβάσω 2 παραγωγές επιπλέον τον χρόνο. Στα μέσα Οκτώβρη ήρθατε στην Ομάδα και απαιτήσατε από τα παιδιά να πάνε να γραφτούν για να μετρήσετε κεφάλια και να προχωρήσει η σύμβαση.
Επί 3 μήνες δούλεψα πάνω στους όρους της προφορικής μας συμφωνίας και δεν αμφέβαλλα γι’ αυτήν. Όμως, στο τέλος του Δεκέμβρη, μου φέρατε μια σύμβαση, η οποία απείχε από τα προφορικώς συμφωνηθέντα. Στο μεσοδιάστημα, ουδέποτε επικοινωνήσατε μαζί μου για να συζητήσουμε επί της αρχικής μας συμφωνίας και να αναζητήσουμε ένα συμβιβασμό. Όταν εξέφρασα τη δυσαρέσκειά μου, μου είπατε να υπογράψω και θα βρείτε τρόπο από αλλού για να συμπληρώσετε αυτά που υπολείπονταν. Ζήτησα εγγυήσεις και είπατε πως ο λόγος σας φτάνει. Να σημειώσω ότι οι συμβάσεις επί της δικής σας διοίκησης ήταν η μία χειρότερη από την προηγούμενη. Η πρώτη ήταν 12000€ τον χρόνο, η δεύτερη 8000€ και η Τρίτη 6500€.
Κατηγορήθηκε η Ομάδα κι εγώ προσωπικά πως είμαστε καθοδηγούμενοι από πολιτικές παρατάξεις.
Σας ξαναθυμίζω ότι στο διάστημα που υπηρέτησα το Θέατρο στο Δήμο Αργυρούπολης πριν από τη δική σας δημαρχία, πέρασαν 4 δήμαρχοι διαφορετικών πολιτικών κατευθύνσεων. Άρα, γιατί μας κατηγορείτε για αντιπολίτευση και πολιτική γραμμή? Αν δεν κάνω λάθος, επί δημαρχίας κου Ευσταθιάδη, ήσαστε αντιδήμαρχος Πολιτισμού χωρίς κανένα παράπονο.
Κλείνω σημειώνοντας πως παραιτήθηκα γιατί μου ζητήθηκε.
Η διευθύντρια Πολιτισμού κα Καραμήτρου μου έστειλε μήνυμα που έλεγε πως, με εντολή Δημάρχου, και κατόπιν προσωπικής ανάρτησης μέλους της Θεατρικής Ομάδας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης (FB), να παραδώσω τα κλειδιά του Θεάτρου. Εσείς το ζητήσατε, εγώ το έκανα.
Σε ότι αφορά στη θέση του δασκάλου της Θεατρικής Ομάδας του Δήμου, φυσικά και είστε ελεύθεροι να προσλάβετε όποιον θέλετε και να φτιάξετε ό,τι πολιτισμό θέλετε. Όμως, θα σας συνιστούσα να αποφύγετε να χρησιμοποιείτε 20 χρόνια ιστορίας και δεκάδες Μέλη που περάσανε μέσα από τη συγκεκριμένη Ομάδα για να παρουσιάζετε τα πράγματα όπως θέλετε. Η Θεατρική Ομάδα, τουλάχιστον για το διάστημα που την υπηρέτησα ως Δάσκαλος, είχε έναν μοναδικό σκοπό, την ενασχόληση με το Θέατρο και μόνον με το Θέατρο.
Και τώρα σταματάω κι ο καθένας ας αναλάβει τις ευθύνες του.
Ευχαριστώ όλους τους μαθητές που πέρασαν απο τα χέρια μου όλα αυτά τα χρόνια, για την εμπιστοσύνη τους και την υπομονή τους. Τέλος ευχαριστώ τους Χιλιάδες των θεατών που γέμισαν το θέατρο με την παρουσία τους και την καρδιά μας με το χειροκρότημά τους.
Σας κουβαλάω όλους μέσα μου.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΡΑΓΚΟΣ
Διαβάστε:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου