Την ταινία "Η πόλη των παιδιών" προβάλλει η Κινηματογραφική Λέσχη Ελληνικού -Αργυρούπολης, την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου
Με τη δραματική ταινία "Η πόλη των παιδιών" του Γιώργου Γκικαπέππα συνεχίζει το αφιέρωμα στον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο η Κινηματογραφική Λέσχη Ελληνικού-Αργυρούπολης (ΚΙ.Λ.ΕΛΛ.ΑΡ.), την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου στις 9.30μμ.
Οι προβολές πραγματοποιούνται στον κινηματογράφο "Σοφία" στην Αργυρούπολη, Ευσταθιάδη 2 - Πλατεία Αγίας Τριάδας, κάθε Παρασκευή στις 9.30μμ, θα διαρκέσουν μέχρι τις 16 Μαρτίου και η είσοδος -όπως πάντα- είναι δωρεάν.
Λίγα λόγια για την ταινία από το flix.gr:
Οι προβολές πραγματοποιούνται στον κινηματογράφο "Σοφία" στην Αργυρούπολη, Ευσταθιάδη 2 - Πλατεία Αγίας Τριάδας, κάθε Παρασκευή στις 9.30μμ, θα διαρκέσουν μέχρι τις 16 Μαρτίου και η είσοδος -όπως πάντα- είναι δωρεάν.
Δείτε εδώ όλο το πρόγραμμα των χειμερινών προβολών
της Κινηματογραφικής Λέσχης Ελληνικού-Αργυρούπολης
της Κινηματογραφικής Λέσχης Ελληνικού-Αργυρούπολης
Λίγα λόγια για την ταινία από το flix.gr:
Δραματική ελληνική ταινία, 2011, έγχρωμη, διάρκεια: 96', σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα με τους: Υρώ Λούπη, Κίκα Γεωργίου, Άννα Καλαϊτζίδου, Δημήτρης Κοτζιάς
Η πολυβραβευμένη ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Γιώργου Γκικαπέππα, φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με το ζήτημα του ερχομού της ζωής μέσα σε μια πόλη που δεν μπορεί ν’ αναπνεύσει.
Η ταινία ξετυλίγεται μέσα από τέσσερις περιπτώσεις εγκυμοσύνης, τη σχέση τεσσάρων ζευγαριών μέσα στην οικονομική κρίση. Τέσσερις ερωτικές ιστορίες εξελίσσονται παράλληλα με αφορμή και κοινό γνώμονα μια υπαρκτή αλλά ανεπιθύμητη ή μια επιθυμητή αλλά ανύπαρκτη εγκυμοσύνη.
Η πολυβραβευμένη ταινία του πρωτοεμφανιζόμενου Γιώργου Γκικαπέππα, φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με το ζήτημα του ερχομού της ζωής μέσα σε μια πόλη που δεν μπορεί ν’ αναπνεύσει.
Η ταινία ξετυλίγεται μέσα από τέσσερις περιπτώσεις εγκυμοσύνης, τη σχέση τεσσάρων ζευγαριών μέσα στην οικονομική κρίση. Τέσσερις ερωτικές ιστορίες εξελίσσονται παράλληλα με αφορμή και κοινό γνώμονα μια υπαρκτή αλλά ανεπιθύμητη ή μια επιθυμητή αλλά ανύπαρκτη εγκυμοσύνη.
Η κάμερα διεισδύει μέσα απ’ τους τοίχους των διαμερισμάτων ή βρίσκεται στη μέση ενός δρόμου στο πουθενά, για να αναδείξει την κρίση μιας εποχής που νοσεί και επηρεάζει φανερά ή υπόγεια τις σχέσεις και την ανθρώπινη συμπεριφορά.
Η πόλη είναι η Αθήνα, γεμάτη κόσμο, ένταση και νεύρα. Τα παιδιά είναι, αυτή τη φορά, οι ενήλικες: ανώριμοι κι επιπόλαιοι. Τέσσερα ζευγάρια, επίσημα ή ανεπίσημα, βλέπουν τη ζωή ή τη σχέση τους να μεταμορφώνεται με την προοπτική ενός παιδιού.
Μια μουσουλμάνα μετανάστρια δε βρίσκει τον άντρα της κι επαφίεται στις φροντίδες του Ελληνα γείτονα. Ένα ζευγάρι πενηντάρηδων περιμένει παιδί αλλά δεν το θέλει. Ένα ζευγάρι τριανταπεντάρηδων θέλει παιδί αλλά δεν μπορεί να το έχει. Κι ένα ζευγάρι εικοσιπεντάρηδων προσπαθεί ν’ αποφύγει την ευθύνη.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γκικαπέππα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και τιμήθηκε από τη Fipresci και από την ΠΕΚΚ ως η καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ, ενώ συνέχισε με Βραβεία Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου και Οπτικών εφέ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και με επίσημη συμμετοχή στα Φεστιβάλ Μόσχας, Μόντρεαλ, Πολωνίας, Καζακστάν, Βομβάης, Μελβούρνης, Σίδνεϋ και Νέας Υόρκης.
Η «Πόλη των Παιδιών», χωρίς αμφιβολία, είναι η δουλειά ενός σκηνοθέτη σκεπτόμενου - αν κάτι, περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται! Η ταινία έχει ατμόσφαιρα και χαρακτήρες, σαφείς και σύνθετους. Η εικόνα που δίνει μιας πόλης τόσο εντατικής και πολυκατοικημένης που οδηγεί τους κατοίκους της στην απόγνωση, είναι πειστική και αποτελεσματική.
Από την άλλη πλευρά, το θέμα της μητρότητας και της επικοινωνίας των ζευγαριών έχει μια αίσθηση του βαρυσήμαντου, κάνει την ταινία να χάνει σε φυσικότητα και να κερδίζει σε σοβαροφάνεια κι επιτήδευση. Ενδιαφέρουσα ως πρώτη γνωριμία, θα χαιρόμαστε στη δεύτερη συνάντηση με το σκηνοθέτη να απλοποιηθεί το βλέμμα του, κερδίζοντας έτσι σε δύναμη.
Κρατάμε όμως γερά την εικόνα και την ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστριών, της Κίκας Γεωργίου και της Ναταλίας Καλημερατζή που θα παρακολουθούμε από κοντά.
Η πόλη είναι η Αθήνα, γεμάτη κόσμο, ένταση και νεύρα. Τα παιδιά είναι, αυτή τη φορά, οι ενήλικες: ανώριμοι κι επιπόλαιοι. Τέσσερα ζευγάρια, επίσημα ή ανεπίσημα, βλέπουν τη ζωή ή τη σχέση τους να μεταμορφώνεται με την προοπτική ενός παιδιού.
Μια μουσουλμάνα μετανάστρια δε βρίσκει τον άντρα της κι επαφίεται στις φροντίδες του Ελληνα γείτονα. Ένα ζευγάρι πενηντάρηδων περιμένει παιδί αλλά δεν το θέλει. Ένα ζευγάρι τριανταπεντάρηδων θέλει παιδί αλλά δεν μπορεί να το έχει. Κι ένα ζευγάρι εικοσιπεντάρηδων προσπαθεί ν’ αποφύγει την ευθύνη.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Γκικαπέππα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και τιμήθηκε από τη Fipresci και από την ΠΕΚΚ ως η καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ, ενώ συνέχισε με Βραβεία Σεναρίου, Α’ Γυναικείου Ρόλου και Οπτικών εφέ από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου και με επίσημη συμμετοχή στα Φεστιβάλ Μόσχας, Μόντρεαλ, Πολωνίας, Καζακστάν, Βομβάης, Μελβούρνης, Σίδνεϋ και Νέας Υόρκης.
Η «Πόλη των Παιδιών», χωρίς αμφιβολία, είναι η δουλειά ενός σκηνοθέτη σκεπτόμενου - αν κάτι, περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται! Η ταινία έχει ατμόσφαιρα και χαρακτήρες, σαφείς και σύνθετους. Η εικόνα που δίνει μιας πόλης τόσο εντατικής και πολυκατοικημένης που οδηγεί τους κατοίκους της στην απόγνωση, είναι πειστική και αποτελεσματική.
Από την άλλη πλευρά, το θέμα της μητρότητας και της επικοινωνίας των ζευγαριών έχει μια αίσθηση του βαρυσήμαντου, κάνει την ταινία να χάνει σε φυσικότητα και να κερδίζει σε σοβαροφάνεια κι επιτήδευση. Ενδιαφέρουσα ως πρώτη γνωριμία, θα χαιρόμαστε στη δεύτερη συνάντηση με το σκηνοθέτη να απλοποιηθεί το βλέμμα του, κερδίζοντας έτσι σε δύναμη.
Κρατάμε όμως γερά την εικόνα και την ερμηνεία των δύο πρωταγωνιστριών, της Κίκας Γεωργίου και της Ναταλίας Καλημερατζή που θα παρακολουθούμε από κοντά.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου