Βγάζουν από το συρτάρι τα «έργα πνοής» της Αττικής
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Τρία έργα υπερτοπικής σημασίας για
την Αττική, που μαζί με την εγκατάλειψη βασικών υποδομών και τη διάλυση
της οικονομικής, εμπορικής και κοινωνικής ζωής έχουν μείνει στο ράφι
τουλάχιστον τα τελευταία έξι χρόνια της κρίσης και των Μνημονίων, φέρνει
ξανά στο προσκήνιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
γράφει ο Αργύρης Δεμερτζής
Πρόκειται για τη νέα γραμμή 4 του Μετρό, η κατασκευή της οποίας
προωθείται τελικά με πόρους από το ΣΕΣ 2014-2020 («νέο ΕΣΠΑ») και δάνειο
της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ενώ εγκαταλείπεται οριστικά το
σχέδιο κατασκευής της με αυτοχρηματοδότηση, που θα είχε αποτέλεσμα να
μπουν οι εργολάβοι και στο Μετρό και να εισπράττουν αστρονομικά
εισιτήρια σε τιμές διοδίων.
Επίσης τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου και της
Πανεπιστημίου. Δύο έργα, που εκτός από τη μνημονική στενότητα μπήκαν στη
μέγκενη και της κυβερνητικής ανικανότητας, αφού σύμφωνα με τους
αρχικούς προγραμματισμούς θα ήταν τώρα ήδη έτοιμα ή στην τελική ευθεία
της κατασκευής τους. Εμειναν όμως στα χαρτιά και τις εξαγγελίες, με
αποτέλεσμα να χαθεί από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης και
η προγραμματισμένη χρηματοδότησή τους από το ΕΣΠΑ 2007-2014.
Συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος ανακοίνωσε χθες ότι το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου δημοπρατείται το φθινόπωρο και αρχίζει η κατασκευή του τον Μάιο, με στόχο να ολοκληρωθεί το 2018.
Το φθινόπωρο είπε ο ίδιος ότι θα δημοπρατηθεί και το έργο της ανάπλασης της Πανεπιστημίου, όπως επίσης την ίδια περίοδο και η γραμμή 4 του Μετρό και ότι για τα τρία «έργα πνοής» της Αττικής, όπως τα χαρακτήρισε, έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση.
Για την ανάπλαση του
Φαληρικού Ορμου ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Σ. Σιμόπουλος είπε
πως «είναι ένα έργο το οποίο έρχεται ως αποτέλεσμα της συνεργασίας τριών
υπουργείων, του υπουργείου Τουρισμού, του υπουργείου Περιβάλλοντος και
του υπουργείου Υποδομών, ενώ στη χρηματοδότηση συμμετέχει και η
Περιφέρεια».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια, ενώ μίλησε για τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, σημειώνοντας ότι θα μεταφερθεί η λεωφόρος Ποσειδώνος κατά ενενήντα μέτρα προς το νότο, με παράλληλη υπογειοποίησή της, ώστε να γίνει από πάνω πάρκο, προσθέτοντας ότι η ανάπλαση θα συνδυαστεί και με την κατασκευή ενός σημαντικού αντιπλημμυρικού έργου.
Στο έργο, όπως είπε, προβλέπονται «δύο εγκάρσια μονοπάτια και πέντε κάθετα, που ουσιαστικά θα ενώνουν το παραλιακό μέτωπο των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου με τη θάλασσα» και παράλληλα «η άρδευση θα γίνεται από τον Κηφισό, με ένα τριτοβάθμιο σύστημα επεξεργασίας. Και στον Ιλισό θα γίνει εκβάθυνση από ενάμισι έως τρία μέτρα, λύνοντας κι εκεί ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο υπάρχει», όπως εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος.
Πέντε ζώνες
Το έργο ξεκινά με καθυστέρηση, ενώ είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί πριν ή ταυτόχρονα με νέα Εθνική Λυρική Σκηνή και τη νέα Εθνική Βιβλιοθήκη, που κατασκευάζονται στην περιοχή με δωρεά μισού δισ. ευρώ από το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και θα είναι έτοιμα τους επόμενους μήνες.
Οι μελέτες της ανάπλασης εκπονήθηκαν από Ελληνες μελετητές (με επικεφαλής το γραφείο «Θύμιος Παπαγιάννης και συνεργάτες»), σε συνεργασία με τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο, ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του έργου ανάπλασης, με το παρακείμενο Κέντρο Πολιτισμού.
Η ανάπλαση αφορά έκταση περίπου 600 στρεμμάτων (στην παραλία του Μοσχάτου και της Καλλιθέας), ανάμεσα στις εκβολές του Κηφισού και του Ιλισού. Η περιοχή του Φαληρικού Ορμου χωρίζεται σε πέντε θεματικές ζώνες (εμπορικές, αθλητικές, πολιτισμού κ.λπ.), οι οποίες θα φυτευθούν, ώστε να αποκτήσουν τη μορφή μητροπολιτικού πάρκου. Στο δυτικό άκρο της έκτασης θα δημιουργηθεί μια τεχνητή παραλία και νότια αυτής, μέσα στη θάλασσα, δύο νησίδες στη θέση του υφιστάμενου κυματοθραύστη.
Το υδάτινο στοιχείο θα διεισδύει στο πάρκο με τρία υγρά κανάλια (δυτικό, ανατολικό και διευθετημένη κοίτη Ιλισού). Το έργο έχει προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλυφθεί από τα υπουργεία Περιβάλλοντος (110 εκατ. ευρώ), Υποδομών (80 εκατ. ευρώ) και την Περιφέρεια Αττικής (40 εκατ. ευρώ), μέσω του ΣΕΣ 2014-2020 και του ευρωπαϊκού προγράμματος Jaspers. ΑΡ. Δ.
Οι οδοί Πανεπιστημίου και Πατησίων (μέχρι το Αρχαιολογικό
Μουσείο) μετατρέπονται σε πράσινους δρόμους για μικτή κυκλοφορία πεζών,
ποδηλάτων, τραμ, ταξί και οχημάτων τροφοδοσίας. Ειδικότερα προβλέπεται
ανασχεδιασμός της πλατείας Ομονοίας από την οδό Πατησίων έως την οδό 3ης
Σεπτεμβρίου, ώστε το Σύνταγμα και η Ομόνοια να αποτελούν δύο πράσινες
αστικές πλατείες, ενώ η πλατεία Δικαιοσύνης θα φιλοξενεί δραστηριότητες
σε ένα σκιασμένο προαύλιο με δυνατότητες στάσης και παραμονής.
Παράλληλα θα υπάρχει γραμμή τραμ με έντεκα στάσεις, που θα συνδέει το Σύνταγμα με την πλατεία Αιγύπτου. Την ευθύνη του έργου αναλαμβάνει η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».
Το φθινόπωρο κλειδώνει
σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις του Σ. Σιμόπουλου και η έναρξη των
διαγωνιστικών διαδικασιών για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό.
Συνδυάζεται με το γεγονός ότι μέσα στο
φθινόπωρο κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα έρθει στην
Αθήνα να δει τις προδιαγραφές του έργου και το φάκελο που θα καταθέσει η
κυβέρνηση προκειμένου να δώσει την τελική έγκριση για τη δανειοδότηση
του συνολικού έργου.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 και μπορεί να αρχίσει άμεσα η κατασκευή του. Η πρώτη φάση του έργου αφορά το τμήμα έκτασης 8,9 χλμ. από το Αλσος Βεΐκου έως και τον «Ευαγγελισμό», με 9 ενδιάμεσους σταθμούς, ύψους 1 δισ. ευρώ.
Θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του «Ευαγγελισμού». Η πλήρης ανάπτυξη της γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικού μήκους 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Καλύπτει τα τμήματα: «Ευαγγελισμός»-Μαρούσι (μήκους 10 χλμ. με 10 σταθμούς). Αλσος Βεΐκου-Περισσός, με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη γραμμή 4 με τη γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός και Μαρούσι-Εθνική Οδός, με 3 σταθμούς, ώστε το Μετρό να φτάσει στην εθνική οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Πηγή: www.enet.gr
Τα δύο αυτά έργα, που αναβιώνουν το δίπολο Νιάρχου και Ωνάση,
αφού τα ομώνυμα Ιδρύματα των δύο άλλοτε ισχυρών μεγιστάνων του
εφοπλισμού και της ναυτιλίας χρηματοδοτούν τις μελέτες για τις δύο
μεγάλες αναπλάσεις στο παραλιακό μέτωπο
και το κέντρο της πόλης, με
χρηματοδότηση της κατασκευής τους πλέον από το «νέο ΕΣΠΑ» και κρατική
συμμετοχή, προχωρούν προς δημοπράτηση.Συγκεκριμένα ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος ανακοίνωσε χθες ότι το έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Ορμου δημοπρατείται το φθινόπωρο και αρχίζει η κατασκευή του τον Μάιο, με στόχο να ολοκληρωθεί το 2018.
Το φθινόπωρο είπε ο ίδιος ότι θα δημοπρατηθεί και το έργο της ανάπλασης της Πανεπιστημίου, όπως επίσης την ίδια περίοδο και η γραμμή 4 του Μετρό και ότι για τα τρία «έργα πνοής» της Αττικής, όπως τα χαρακτήρισε, έχει εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση.
ΤΡΕΧΟΥΝ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΕΣΠΑ»
Οι εξαγγελίες πνίγηκαν στο Φάληρο
Αναβιώνει το δίπολο Ωνάση-Νιάρχου μέσω των ομώνυμων Ιδρυμάτων που χρηματοδοτούν τις μελέτες για κέντρο και παράκτιο μέτωπο.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου τρία χρόνια, ενώ μίλησε για τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, σημειώνοντας ότι θα μεταφερθεί η λεωφόρος Ποσειδώνος κατά ενενήντα μέτρα προς το νότο, με παράλληλη υπογειοποίησή της, ώστε να γίνει από πάνω πάρκο, προσθέτοντας ότι η ανάπλαση θα συνδυαστεί και με την κατασκευή ενός σημαντικού αντιπλημμυρικού έργου.
Στο έργο, όπως είπε, προβλέπονται «δύο εγκάρσια μονοπάτια και πέντε κάθετα, που ουσιαστικά θα ενώνουν το παραλιακό μέτωπο των δήμων Καλλιθέας και Μοσχάτου με τη θάλασσα» και παράλληλα «η άρδευση θα γίνεται από τον Κηφισό, με ένα τριτοβάθμιο σύστημα επεξεργασίας. Και στον Ιλισό θα γίνει εκβάθυνση από ενάμισι έως τρία μέτρα, λύνοντας κι εκεί ένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο υπάρχει», όπως εξήγησε ο κ. Σιμόπουλος.
Πέντε ζώνες
Το έργο ξεκινά με καθυστέρηση, ενώ είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί πριν ή ταυτόχρονα με νέα Εθνική Λυρική Σκηνή και τη νέα Εθνική Βιβλιοθήκη, που κατασκευάζονται στην περιοχή με δωρεά μισού δισ. ευρώ από το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» και θα είναι έτοιμα τους επόμενους μήνες.
Οι μελέτες της ανάπλασης εκπονήθηκαν από Ελληνες μελετητές (με επικεφαλής το γραφείο «Θύμιος Παπαγιάννης και συνεργάτες»), σε συνεργασία με τον Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο, ώστε να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση του έργου ανάπλασης, με το παρακείμενο Κέντρο Πολιτισμού.
Η ανάπλαση αφορά έκταση περίπου 600 στρεμμάτων (στην παραλία του Μοσχάτου και της Καλλιθέας), ανάμεσα στις εκβολές του Κηφισού και του Ιλισού. Η περιοχή του Φαληρικού Ορμου χωρίζεται σε πέντε θεματικές ζώνες (εμπορικές, αθλητικές, πολιτισμού κ.λπ.), οι οποίες θα φυτευθούν, ώστε να αποκτήσουν τη μορφή μητροπολιτικού πάρκου. Στο δυτικό άκρο της έκτασης θα δημιουργηθεί μια τεχνητή παραλία και νότια αυτής, μέσα στη θάλασσα, δύο νησίδες στη θέση του υφιστάμενου κυματοθραύστη.
Το υδάτινο στοιχείο θα διεισδύει στο πάρκο με τρία υγρά κανάλια (δυτικό, ανατολικό και διευθετημένη κοίτη Ιλισού). Το έργο έχει προϋπολογισμό 230 εκατ. ευρώ, το οποίο θα καλυφθεί από τα υπουργεία Περιβάλλοντος (110 εκατ. ευρώ), Υποδομών (80 εκατ. ευρώ) και την Περιφέρεια Αττικής (40 εκατ. ευρώ), μέσω του ΣΕΣ 2014-2020 και του ευρωπαϊκού προγράμματος Jaspers. ΑΡ. Δ.
Μικτή κυκλοφορία στην Πανεπιστημίου
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 78.500.000 ευρώ |
Σε περίπου δύο χρόνια,
την άνοιξη του 2017, θα είναι έτοιμο το έργο της ανάπλασης της
Πανεπιστημίου, εφ' όσον τηρηθούν οι χθεσινές ανακοινώσεις του γενικού
γραμματέα Δημοσίων Εργων για δημοπράτησή του εντός του φθινοπώρου, ώστε
από τις αρχές του 2015 να εγκατασταθεί
εργολάβος.
Παράλληλα θα υπάρχει γραμμή τραμ με έντεκα στάσεις, που θα συνδέει το Σύνταγμα με την πλατεία Αιγύπτου. Την ευθύνη του έργου αναλαμβάνει η «Αττικό Μετρό Α.Ε.».
Στα 3,3 δισ. ευρώ το κόστος της γραμμής 4 Μετρό
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει ενταχθεί στο ΣΕΣ 2014-2020 και μπορεί να αρχίσει άμεσα η κατασκευή του. Η πρώτη φάση του έργου αφορά το τμήμα έκτασης 8,9 χλμ. από το Αλσος Βεΐκου έως και τον «Ευαγγελισμό», με 9 ενδιάμεσους σταθμούς, ύψους 1 δισ. ευρώ.
Θα ξεκινά από το Αλσος Βεΐκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του «Ευαγγελισμού». Η πλήρης ανάπτυξη της γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικού μήκους 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.
Καλύπτει τα τμήματα: «Ευαγγελισμός»-Μαρούσι (μήκους 10 χλμ. με 10 σταθμούς). Αλσος Βεΐκου-Περισσός, με 2 σταθμούς που θα ενώσει τη γραμμή 4 με τη γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός και Μαρούσι-Εθνική Οδός, με 3 σταθμούς, ώστε το Μετρό να φτάσει στην εθνική οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.
Πηγή: www.enet.gr
- Λήψη συνδέσμου
- X
- Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
- Άλλες εφαρμογές
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου